brasil

2 september 2010 - Olinda, Brazilië

Bom Gia tudo bem tudo bem,

Hey nog niks verteld van brasil, omdat ik een beetje pech heb gehad met het weer. En de brasilianen, vooral de carioca´s in Rio pas beginnen te leven als de zon schijnt en ze naar het strand kunnen.  2 dagen Sao Paulo, een grote stad maar niks bijzonders, wel in de namiddag naar voetbalstadion gewandeld om het voetbalmuseum te bekijken. Maar hoe dichterbij ik kwam, meer meer groepjes jongeren en voetbalshirtjes ik zag. Dus ik vroeg of er een matchke was en bleek dat het Corinthians (grootste team Sao P.)- Flamengo was, nen topper dus. Kaartje gekocht en tusen 35000 fans van Corinthians toffe sfeer en leuk matchke gezien (1-0 thuisploeg). Een week Rio en slechts 2 dagen zon, dus even op de stranden van Copacabana en Ipaniema geweest. Dan maar terug den toerist uitgehangen en tot boven bij de christo geweest en in de grootste favela ter wereld (Rocinha) nen tour gedaan. Maar ik verwachte natuurlijk ook nachtleven, samba en fiesta, eens te meer omdat het mijn verjaardag was, maar da viel tegen. Buiten een leuke streetparty in Lapa, een toffe volksbuurt, was het maar pover, bad timing. Wel in Maracaña, grootste stadium ter wereld den topper Fluminense-Internationale gezien , tussen 65000 zottekes van Fluminense (van Rio). 3-0 dus feest he.Na D Arreal Dàjuda in Itacaré beland. Eindelijk goe weer en eerste echt heel plezant plaatske voor mij dfan toch in Brasil. Toffe mensen leren kennen en daar een weekske blijven plakken. Mooie stranden, surf en veel Caipirinha´s. Wel een klein crashke gedaan met surfen en loop met een rood plakaat op mijn voorhoofd rond, zoveelste oorlogswond, ni erg zenne (tudo bem) en vrouwe zijn zot van wa littekens heb ik mij late wijsmaken. Daarna via Morro Sao Paulo (1dag) eilandje, naar Salvador do Bahia gegaan. Een mooie historische stad waar ik 2 dagen heb verbleven en ben sinds gisteren in Olinda bij Recife, waar ik een Belg (een v d zeldzame op mijnen trip) en een Maleisische heb leren kennen. that´s all folks for now, ciaoooooooooooooooooooo

1. Tatan en Jean:
    2 september 2010
    Spijtig van het slecht weer in Brasil maar ja Eric is 2 weken naar Saint Nicolas geweest en heeft 6 dagen goed weer gehad!!!!
    Voor de rest lijkt het me leuk. Denk je dat je het nog zult gewoon worden hier bij ons?
    Kus Tatan
  2. christine en arno:
    2 september 2010
    Hey Tim,
    De stranden van Brazilie doen me aan die van Costa Rica denken, de felle kleuren van de huizen zie je ook wel in CR en Nicaragua.
    Ik ben al blij dat ik mijnen Arno niet heb laten surfen op de golven van de Stille O, want 't blijkt toch niet zo onschuldig te zijn dat surfen. Ook mensen gezien met kap in kop door de plank.....
    Heb je de girl from Ipanima gezien ?

Allez geniet nog maar met volle teugen....knijp af en toe eens in je arm en zeg..... geweldig dit maak ik hier allemaal mee, want als je thuis bent lijkt alles net een droom.
    Maar we zullen wel blij zijn om je te zien en naar je verhalen te luisteren.

Greetz from Tisselt Christine en Arno
  3. Evert:
    8 september 2010
    Hee Tim,

veel voetbal dus daar in Brazilië. Wanneer kom je nu ook alweer precies terug naar het koude België? Geniet in ieder geval nog maar even voordat het ''normale saaie leven'' weer begint haha.

Groeten Evert
  4. christine en arno:
    21 september 2010
    Helaba ?

Zijt gij er nog ?

Christine
  5. vinny:
    24 september 2010
    dat komt wel goed, hij is via de jungel richting Colombia vertrokken. hij heeft gezegd dat hij ongeveer 7 a 10 dagen niks kon posten en wij hebben hem zondag voor het laatst gehoord
  6. spie:
    27 september 2010
    hey maateke,ik zie da ge veel plezier beleeft.da zomerke hier trok op ni veel zene,lueke fotto,s man.hoop da ge nog toffe momenten beleefd.groetjes van mij en kroketje,ciauw man.
  7. Tatan en Jean:
    30 september 2010
    Timmeke, lang geleden hé.
    Lees hier dat je naar Colombia vertrokken bent!
    wees verzichtig daar want hier horen we vanalles over dit land hoor.
    Laat iets weten zodra je in de min of meer bewoonde wereld bent hé. Kus Tatan
  8. ed:
    1 oktober 2010
    he tim hoe zit het wa zitte na ik zien ie niks ni mee van kiemaan he worry worry