Borneo 2

3 april 2010 - Kuching, Maleisië

hi, na de jungletrekking ben ik naar Semporna verder gegaan, om van daaruit in Siprdan (1 v d top10 duiklocaties ter wereld) te gaan duiken. Maar da sloeg ferm tegen want kon geen permit krijgen , er worden maar 120 p./d. toegelaten. dus had ik mij op wachtlijst laten zetten en 3 duiken met scuba junkie rond Mabul gedaan. En daarna gaan rond horen bij andere duikshops, maar net een dag te laat en dus niet gelukt. heb dan nog 2 duiken in de buurt gedaan maar meer uit verveling ,want buiten duiken is hier niks te doen.

Wat ik vooral van borneo zal onthouden is hoe weinig er nog van t regenwoud overschiet en da ze hier zot zijn van autotuning en boomcars, wel lache

1. kristoffvanderauwera:
    5 april 2010
    Paasmaandag , nief loungke oep den achtergrond,effe tijd veur e klapke. 'k zeg die zal een bekke verloren geloepe zijn in indonesie, (effe stil geweest) maar k' zie ondertussen da ge oep borneo gerokt zet.Zat verleie week oek efkens ergens in indonesie.Onzen Davy zaun vader, maune noenkel dus ei in willebroek een galerieke opengedaan van aziatische kunst- en hebbedingetjes. Wa veel gezope,ge kent da oep van die openingen he, en nog bij maune noenkel thuis terecht gekome, waar zeker e stuk of 15 indonesieers rondliepen, veural veel vraavolk. Dau nog goe geten oek. Superheerlijke mie-schotel.Den davy was oek goe jos. En ons Peggy was lang geleie dak ze gezien a.Moest de groete doen.Zeg gau ze zeker nen ervaren duiker aant weurre.Misschien in de toekomst in die richting wa zuke. Ik zelf staan veur een cruciale weik. Jobvoorstel gekregen,+/- 3500 euro brut+maaltijdcheques meer oep jaarbasis. Wel een kleine firma, altijd risico natuurlek, maur denk wel dak et gaun doen.+ maur kilometer van maun deur.Da werk altijd e. Daaar edde gau gene last van è.Vraudag de potters nog is gelanceerd. 3 goei en 2 der juist neuffe.Toch meer as de leste taud me de voetballekes. Van 't jaur nog niks. Allé de volgende keer zulde wel veir bau de ossies zitten zeker. Nog een Zaaalig Paasen en bedaaankt veuuur de mooooie fotos vanwege de hele familie. Ciao Stoffels.
  2. christine en arno:
    12 april 2010
    Allé,weeral gedoken, gij krijgt vandaag of morgen nog eens zwemvliezekes tussen uw tenen...
    En je longskes veranderen nog in kieuwkes of zo ???
    Neen gelijk heb je ....
    Volgens mij verdwijnt het regenwoud zowat overal.
    Groetjes en geniet ervan XXX
    Christine en Arno