Sydney

13 april 2010 - Sydney, Australië

Hi mates,

Na 5 maand en half Azie ben ik in Australie aangekomen. Azie was zalig, alleen sommige landen heb ik veel te snel moeten afwerken, veel te veel willen doen he. Is veel plezanter om langere tijd op dezelfde plaats of zelfde land te blijven, zo heb je de kans om de taal en de mensen beter te leren kennen. Daarom heb ik waarschijnlijk meest genoten van de plaatsen waar ik langst gebleven ben. Thailand is schitterend heb ik de tofste mensen leren kennen, Laos ook 1 v mijn favorieten omdat de mensen zo relax en 'echt' vriendelijk waren, indonesie is ook prachtig, Filipijnen wil ik nog is opnieuw doen , maar dan met meer tijd en niet alleen. Ben ook curieus voor maleisie want heel toffe mensen en Vietnam heb ik spijtig genoeg ni kunnen doen. Borneo(allee toch maleisisch) deel vond ik niks en had wisselende ervaringen in cambodja.

Ben na Borneo nog 6 dagen in java geweest, yogjakarta was sympathiek, Borobodur en prambanan tempels bezocht samen met koppel van brussel. En vulkaan bromo , maar beetje pech want was bewolkt,mistig en regen dus gene mooie zonsopgang. vandaar naar Jakarta voor 2 dagen, iedereen had mij verwittigd dat da zo'n drukke, vuile en lelijke stad is, maar vond da best meevallen, zat in relaxt backpackersarea en mensen waren tof. Via Kuala Lumpur waar net de formule 1 grand prix werd gereden, had ik da geweten had ik er nen dag langer gebleven en gaan zien, naar sydney gevlogen.

Terug wa luxe , na altijd  lowbudget airlines, een zalige vlucht met Qantas, lekker eten, filmkes,drank wa ne service.  Zo door de douane op de luchthaven in Sydney, verrassend, dacht da ze zo streng gingen zijn. Bij Ric en Healey, ne gast die ik op de Gili's heb leren kennen, Engels koppel die naar Sydney verhuisd zijn, in hun app. beland. Schoon app. met zicht op Sydney harbour, wel raar terug in de westerse wereld en dan terug luxe badkamer en wasmaschien en normaal ritme van een huishouden. Eerste avond bbq bij vrienden van hun gehad en volgende dagen lange wandelingen rond de haven en stranden en in de stad gemaakt. Alle highlights gezien Opera house, harbour bridge, the rocks, Bondi en manly beach enzo. Overmorgen ga ik naar de Blue Mountains national park ong. 2 u van sydney wat natuur en beestjes zien. Sydney is wel een aangename stad, heel relax op een paar minuten ben je aan strand of haventje en veel natuur rond en in de stad, chic wel.

Kan waarschijnlijk mijn vluchten toch nog aanpassen en zodanig 2 maand in Aussie blijven, anders was t maar 3 weken. Alleen eerst wa practische miserie oplossing en dan hopelijk zowel de oostkust en stukje westkust ontdekken, but no worries mate

1. Tatan en Jean:
    13 april 2010
    ja het was een tijdje geleden hé! tof dat je nu in australie bent.
    blijf je er lanher dan voorzien? Wat veranderd er dan aan je program?
    Geniet van al dat moois en stuur naar ons ook eens een kaartje want we hebben er nog geen gehad!
    nen dikke kus en tot later.
  2. Tania:
    17 april 2010
    Hey Timmeke,
    spannend om te zo a reis te volgen, v'r de rest alles goe ier ;)
    xxx
  3. vinny:
    19 april 2010
    ik heb ook nog niks, dus nu moet ge het ook ni meer doen
    we gaan der hier ene halen
    succes verder
  4. Roger:
    25 april 2010
    Eindelijk ons manneke teruggevonden, en dan nog wel down under, geen last van de aswolk zeker haha. Ge gaat langer bij de Aussie's blijven ? hoe komt dat, o ja een rolleke te pakken bij Home and Away, of bij Neighbours zeker LOL.

Barrier reef gaan duiken he TIM, allermooiste plaats op de hele aardkloot. Have all the fun Lad