Troubles in Oz

30 april 2010 - Byron Bay, Australië

Hi, heb even een klein crisiske gehad in Oz.Ben even ne landloper geweest. Ben in Borneo op e klein eilandje mijn portefeuille verloren met creditcard in. Op zich ni zo'n probl., had nog een visa waar dak dan geld mee kon afhalen en bet. Allemaal goe tot den 3de dag in Sydney het geldkaske in de muur mij uitlachte en zei dak geen geld meer kreeg. Raar want stond nog genoeg oep rek., allee volgende dage weer proberen, niks. Berichtje gestuurd naar mijn zus, na paar dage antw. da mijn weeklimiet overschreden is raar maar allee da ging direct opgelost zijn. De volgende dag ging die limiet opgetrokke zijn en mijn kaart weer actief.Yannick ging dan nieuwe kaart naar Sydney sturen, al chance dak bij Ric en Healey bleef slape en eten kreeg. Volgende dage weer niks, dus een paar dage langer daar in Sydney blijve hange mijn laatste dollars en euro s gewisseld en daarmee een busticket gekocht. Kaart was nog ni toegekomen en visa werkte nog steeds ni toch maar naar Byron Bay vertrokken kaart ging alle dage in orde komen. In Byron in the arts factory ingecheckt ( hostel met camping en tipi's om in te slapen enzo.)Mijn situatie uitgelegd en 3nachte geboekt en slechts borg bet. en gezegd dak binne 3 d wel zou bet. Alle dage kaart geprob. mailtjes gestuurd naar de Ric gebeld, niks. Mijn geld oep , mijn flip flops thongs zoals de Aussie's zegge hunne keees gelate. Dus liep ik daar berevoets (blote voete) en zonder ne rotte knop in mijne zak wa rond in B B , gsm ook al lang naar de genoe enzo.

Da was nog ni ambetant genoeg , moet er ook nog is ne vulkaan in Ijsland uitbarsten en alle vliegverkeer dus ook post lamleggen. Gelukkig heb ik in Chiang Mai de Karl, ne surferdude van Byron B. leren kennen en kon ik daar crashen voor een paar dage. Maar moest eerst nog in hostel blijve want kon ni uitchecken zonder te bet. natuurlijk, ne braven ziel uit Leuven die ik daar tegen het lijf had gelopen heeft mij dan 300 $ voorgeschote die ik op zijn rek. heb gestort.Den brave mens.

Dan bij Karl ingetrokken in Suffolk Park in een huis dat hij deelt met 2 mokkes. Allee schulden bet. en zakgeld voor e paar dage en ondertussen zal mijn nieuwe code of mijn kaart wel toekome zeker, ja nougabolle. Wa plan getrokke potje zelf gekookt en wa oep de Karl zijn kap geleefd, tot da zijn geld ook oep was, weer hope op post maar dan is het natuurlijk nog is Anzacday in Australie en maandag de post en bank ook nog is dicht enzo. Ondertussen was Karl zijn hippiemoeder ok toegekomen en mee in da huis ingetrokken(wel een heel toffe Santa zo'n flower powerma). Alle mense ondertusse maar zegge 'no worries mate' en chance da Byron wel wa een hippieachtig surferstadje is vol muziekanten en artistieke en spirituele mensen. En die hebbe ne toffe spirit om alles te dele en ne arme sukkelaar gelijk mij te helpen. Die Santa heeft dan ook effe Santa gespeeld en ons oep ete en alcool (om ons situatie effe wa draaglijker te make) getrakteerd, maar aan alle good will komt wel eens een eind natuurlijk. Britta 1 v d roommates met een serieuze persoonlijkheiodsstoornis(en een dikke vijs los) had dan de Karl ne brief onder zijne neus gedouwt daarin stond dat hem (en zijn gasten)het huis moest verlate enzo. Ne serieuze stress tussen die 2 er ook nog is boven op, dus was tijd voor mij om te moven. Gelukkig heefd mijn zus dan via Western union geld overgemaakt en ben ik paar dage later terug in arts factory ingecheckt. Mijn kaart is gisteren toegekomen das wa betreft mijn crditcardnightmare so far, nu nog mijn miserie met mijn vluchte maar das voor morge en daarna ga ik terug wa schrijven over het reizen en Oz, ga morgen hier naar Mardi Grass in Nimbin das een hippiedorpke (enclave gelijk Christiana bij Kopenhagen) een groot festival en hopelijk terug zonder stress verder geniete. Cheers mates

1. Elly:
    Hey maateke,

Hahahaa...
    Jawatte maat da zijn daar nogal toeren seg...
    Ma waarom verschiet ik hier ni van. Da zijn zo die van typische Jobbe verhalen hé ;-))) Zelfs als ge aan den andere kant van de wereld zit, maakt ge toch altijd van die hilarische toeren mee hé.
    Allee, weeral een verhaal rijker en ge weet nu ook wat het is om nen hippie te zijn ;-)))
    Ik zen content vo aa dat het dan toch in orde gekomen is.

Ik zou zeggen, blijft wie ge bent en keep the Jobbe stories coming !

't Amusement nog down under mate
    XxX
    Elly en Chris
  2. Evy:
    Hey Jobbe,

Ja jong niet te doen wat gij allemaal meemaakt ginder, t'zijn inderdaad typische jobbe verhalen. Wel plezant om te lezen :-), beter dan een boekske!

Ben altijd blij dat ik een beetje kan meereizen en wegdromen hier achter mijn saai bureauke.

Ik zou zeggen laat de hippie in u los en maakt er een feestje van!!!

Groetjes
    Evy en Sax
    xxx
  3. Tatan en Jean:
    30 april 2010
    nogal een geluk dat je je zus hebt hé!
    Ze is er echt wel vééééel met bezig geweest hoor!
    Probeer toch maar wat verzichtiger te zijn met je portefeuille hé.
    Dat is natuurlijk de bezorgtheid van je tatan hé!!!
    Veel liefs en geniet maar verder
    Tatan
  4. sabrina & yves:
    2 mei 2010
    dag timmeke,
    ge ze' nogal ne gast he ge maakt wa mee op u toureke rond de wereld he amai amai zene maar ale ge komt toch altijd goe terecht e manneke. we beginnen u wel te missen zene manneke verdoeme
    ale tot later dikke x van ons en ze' voorzichtig heeeeeeeeeeeeeeee
    sabrina & yves en sam
  5. vinny:
    4 mei 2010
    Das een beetje pech, mor ge moet het zo bezien: ge zit toch wel lekker aan de andere kant van de wereld
    wij kunnen wer is gon kiezen... regering gevallen

grtjs van de patata, het zal even duren voor ge die terug hoort want ge hebt hem goe opgebracht- met al die films te downloaden is zene laptop kapoet gegaan