DMZ

3 april 2012 - Antwerp, België

yooo, vanaf Hue ben ik van de "grote" banen en de kust afgeweken naar het midden van vietnam. En een schoon tochtje gemaakt in de DMZ (demilitarised zone), daar waar ze zo hard gevochten hebben, in de bergen in de omgeving van Khe San, waar platoon en Hamburger hill enzo plaatsvonden. Met nen tussenstop in Dong Ha 's morgens vertrokken om onderweg eerst de Vinh Moc tunnels te zien ( een heel dorp leefde in 90km tunnels onder de grond). Daar aangekomen kwam een madammeke op mij af die vroeg of ik van belgie was. Verschoot en dacht hoe weet die da en wa heb ik na weer gedaan. maar was mijne pas vergeten bij't uitchecken in vorig hotel en dien brave mens wist dak naar de tunnels ging en had gebeld. Al chance maar 40km en 45 min terug anders had ik s avonds pas gemerkt in volgende hotel msschn 250km verder. Allee mijnen tocht verder gezet met wa vertraging ni erg, een klein baantje aant zoeken eindelijk gevonden en dan nen achterlijke vant leger mij de verkeerde richting uitgestuurd. Na een half u gemerkt en eindelijk de juiste weg aan t nemen als t stillekesaan donker begon te worden. Dus na nen tijd in the middle of nowhere in pitch black aan t rijden en hopen om iets da oep een dorpke trekt tegen te komen in de bergen. Niks dus, af en toe een paar hutjes en enkele huizen, maar die konden mij ni helpen en stuurden mij door. Dus oep den duur zag ni veel meer en af en toe ineens nen hoop buffels of geiten uit het niksvoor mijne neus> Beginnen vloeken dak ni rapper gestopt was met rijden en naar die mens die mij een kamer wou aansmeren om een u of 4 ni geluisterd heb. Uiteindelijk heb ik in de bergen een grote blokhut gezien met ne man of 6 a 7 die aan t kaarten waren. En die jonge gasten boden mij dan na 5 min een slaapplaats aan. Eerst nog wa wantrouwig en aant twijfelen geweest om ni door te rijden tot eerste echte dorpke voor een hotelleke. maar dan toch beslist om te blijven na nog een maaltijd voorgeschoteld te krijgen. 's Nachts nog wakker geworden van de voetbal op tv en zelfs nog een matchke championsleaugue meegepikt. Goei beslissing geweest, want s morgens doorgereden en nog nog 20 min later zonder naft gevallen, dus dat had ook zonder licht betekend, dan had ik pas goe gechareld geweest daar oep dien berg. Allee mij in de ander richting terug naar beneden laten bollen en vrij snel aan een huis uitgekomen, die mij dan een klets naft hebben verkocht, wel aan dubbele prijs (de smeerlapkes), maar ja geen keus en zo tot in volgende dorpke geraakt. Word vervolgt...

1. Sander Lauwers:
    3 april 2012
    Mooie verhalen weer Tim, haha :)
    Uiteraard weer (tijdelijk) iets kwijt geraakt, that's your trademark!
    En mooi dat je de CL kan volgen daar. Enjoy mate!
  2. patje:
    6 april 2012
    hey tim effe geleden hè lad, vietnameese loempia :-) kzent allemaal zoniet ont volgen zenne maateke te druk on de spoore hè. na zedde al wel effe weg hè komde nog ooit terug? ni da ge hier veel mist zenne me die pannekoeke hiere allè khoor het dan nog wel grtjes de railman ;-) ps die foto's ni slecht hè feestneus
  3. Edy De Cock:
    22 april 2012
    Hoi Tim, uw kaartje is toegekomen op den Alcon.
    ’t Is inderdaad wel wat anders dan de vijver hier, al zwemmen er hier ook rare beesten rond.
  4. polet Els:
    13 mei 2012
    Bedankt voor je nieuwjaarskaartje é!!! Dacht dat het er niemer van ging komen maar allé ge denkt toch nog aan ons. Ge kunt het daar precies goe gewoon worden? Ge komt toch nog naar belgië?
    Geniet nog maar wa en hou ons op de hoogte é!
    Groetjes vanop den alcon