Hue

3 april 2012 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Hey, ga even snel wa inhalen want op deze moment ben ik aan't einde van mijn reis in vietnam. Allee van Na Thrang  tot Hoi An gereden sympathiek stadje maar goe veur nen dag of twee max. Vandaar een heel schoon stukske gereden over de Hoi Van pass, prachtig zicht, wel maf met brandende zon vertrokken om juist voor den top met ne natte nevel aan te komen en den andere kant was koud en ge zag geen 10 meter van de mist, heel bizar. Bij het aankomen in Hue had ik direct een goe gevoel bij deze stad. Oude stad met citadel en pagodas en de perfume river die door de stad loopt. Dus daar ook direct beslist om iets langer te blijven en onze visa met nog een maand te verlengen (na bijna maand waren we juist int midden dus...). We zijn op aanraden van veel mensen is bij het doofstomme familierestaurant (staan in alle reisboeken en in veel reisprogramma's)gaan eten.Maar eerste restaurant op da adres schol een paar letters in naam en die konden daar allemaal klappen. Dus dachten we eerst da die ons wa blazen wijs hadden gemaakt da ze dezelfde familie waren want juist achter den hoek was dan da restaurant da we eigenlijk zochten, da zagen we natuurlijk na het eten. Achteraf zou blijken da ze eigenlijk al 4 restaurants hebben, wanneer ik de toffe madam van het 4de heb leren kennen.

Een paar dagen later met Maxime een conflictje gehad en was eigenlijk al lang tijd om mijn eigen ding terug te doen,dus vandan af terug alleen op pad. Dan een paar leuke vietnamese leren kennen en effe blijve plakken in Hue. Uiteindelijk na nen dag of 9 Hue verlaten ne schonen tour begonnen maar regen en de kou speelden me parten was zo dom om nog gene jas te kopen dus teruggekeerd naar Hue. De volgende dagen met nuoc die doofstomme die zonder te te kunnen praten supersympathiek was en graaf kon dansen weggeweest. haar nichtje leren kennen en daar de volgende dag mee op het trouwfeest van hun nicht beland. Da was ook een leuke ervaring, natuurlijk als enige "kwatta" daar, wil iedereen je leren kennen. en da betekent elke keer toasten en ad fundum dus, Daarna staken ze nog ne kiekekop onder een kom, die ze dan ronddraaide en naar wie den bek wees moest dan vaneir drinken. Dacht al snel da ze nog even gingen doorgaan dak pottoe en het schandaal vant feest ging worden; maar gelukkig duurde heel die feest ni zo lang. de karaoke die er normaal op volgt heb ik gelukkig of spijtig ni moete meemaken.