Hola, Peru

1 augustus 2010 - Huacachina, Peru

Hola, na Paaseiland met nen halven dag vertraging in Lima aangekomen. Ja vlieger had wa vertraging maar was ni erg taxi, 4* hotel ,diner en ontbijt op de kosten van LAN chile. Plus was samen met Mika een lief japaneeske (die ik kende van Paaseiland) en nog 2 andere jappekes in zelfde hotel gestoken, alleen jammer da ik al om 3u30 ´s nachts terug werd opgepikt voor de eerste vlucht, maar toch wil best nog wel is mijn connecting flight missen.

Lima aangekomen en met kleinste kiekebuske van vliegveld naar centrum gegaan en daar naar hostel gezocht, na lang zoeken tot constatie gekomen dat er in ander stadsdeel ook een Avenida Grau was, had enkel straatnaam opgeschreven. Zat dus in Miraflores ipv in Barranco. Allee met wa vertraging toch tof hostel gevonden 2 jonge fransmannen houden da open. En in tegenstelling tot velen vond ik Lima best aangenaam, zeker barrio barranco de buurt waar ik logeerde en daar ook Jungle Rudy leren kennen, ne zatte , zotte zwitser. Een paar dagen langer in Lima blijven plakken (fiesta)en samen met Ruedi naar Huacachina gegaan.

Huacachina bij Ica is een klein oaseke tussen de duinen in de woestijn. Een laguna met daarond wa restaurantjes, hostels en ni veel meer, maar is enkel gekend voor sandboarding. Snowboarden op de duinen allee maar dan zonder de sneeuw natuurlijk. In dees sympathiek plaatske dan ook 5 bijna 6 dagen blijven plakken. Vooral omdat den 28ste fiestas patrias was nationale feestdag en alle peruanen bijna een week congé hadden, alle bussen hotels enz zaten dus vol en alle prijzen omhoog, dus ni ideaal om naar Cusco of zo te reizen. Maar ook toffe mensen (locals)leren kennen hier en nen dag met 7 nen jeep in en naar Paracas gegaan, daar boottochtje gedaan naar eilandjes en ´guano´rotsen met pinguins, zeeleeuwen en veel vogels en pelicanen en shit enzo (letterlijk shit dus guano). ´s Middags lekker ´cheviche´gegeten en daarna zonsondergang in natiuonal park bij prachtige rotskust en kliffen gezien. Voor de rest alle dage wa gesandboard en wa meegevierd voor defeestdagen he . Ene keer met strandbuggy´s de duinen in, wij hadden dan toch ook weer platten band zekers, maar ja we zijn dan wa langer gebleven zodanig da we toch wel wa runs op de duinen hebben gedaan. De andere dage was te voet den berg opklimmen met snowboardboots gene lach zenne, ja liften gelijk in de wintersport hemme ze hier ni natuurlijk. Sebiet met jungle Rudy de bus op voor 15 uren naar Cusco en Macchu Picchu, ciao hasta la proxima...