Macchu pichu

7 augustus 2010 - Santiago, Chili

Hola compagneros, in Huacachina de bus gepakt met Jungle Rudy naar Cusco want er schiet ni te veel meer over in Peru en wil natuurlijk macchu picchu zien. Half elf s avonds vertrokken ^met de bus voor een ritje van ong. 14 u, lag juist goe te pitte vanachter in de bus. En werd wakker want voelde de bus slingeren en paar goei boenke, e paar mensen aan t roepen ajuto , ai tengo miedo. Allee een beetje verder stonde we dus stil denk ne klapband of zo, maar ga toch effe kijken en twee camions ineen en ons bus daar vanachter tegen. Al bij viel nog mee vanvoor wa bijeen en alleen een chinese da vanvoor zat had een tikkenei op haar kop. Na een half u is onze chauffeur dan stillekes doorgereden ruit eruit gehaald zeker, naar eerstvolgende stadje want we stonden daar midden in de woestijn. Daar in t midden vant plein geparkeerd en daar konden we dan in de bus blijve maffen, tot s morgens en daarna allee om 10u van bus verwisseld en midden in de nacht meer dan nen halven dag later in Cusco aangekomen.

De volgenden dag ziek wakker geworden een toffe kamer gevonden die we deelden met 2 fransmannen, met nen open haard, wel om te bevriezen want was precies in nen kelder van een burcht. De volgenden dag op naar Macchu P, maar the backpackers way, op ons eigen met de lokale bus enzo, want besparingen en tijd gebrek om nen uitgebreide tour te boeken. Allee smiddags een buske gepakt naar Santa Marta vanwaar we nog een ander bus moete pakken naar Santa Theresa en nog is ofwel treintje of paar u wandelen tot Aguas Calientes.

Na twee u rijden komen botsen we op een wegbarricade, protestactie omdat de prijs van de gas is opgeslagen. Maar genen paniek een u later gingen ze iedereen terug doorlaten. Allee goe terug een half u aant rijden weer een barricade en we vagen hoe wanner we nu door mogen. Euh ni, misschien morgen, daar stonden we dan gestrand in een dorpke van hoop en al 50 man, daar was dus compleet niks midden in de bergen. Niks aan te doen daar iet gegeten in het enige barrakske da open was. Later getwijfeld om te voet verder te gaan , maar was nog zo ziek als nen hond. Dan uiteindelijk waar we gegeten hadden, van da oud vrouwke een bed gekregen en toch wa kunnen slapen{da was verdoeme een warm sezeke da die daar had[  De volgenden dag dan beginnen wandelen, stukken met auto kunnen meerijden tot volgende blokkade tegen betaling natuurlijk, nog ne korte lift van de police  gekregen en tussen Santa Marta en Santa Theresa een u of 3 in de beregn gewandeld om savonds na 2 dagen eindelijk in Aguas Calientes aan te komen. Een paar u slaap want om 4u der uit om bij de eeste 400 te kunnen zijn , want die kregen toegang tot Wanapicchu de bergpiek ernaast. To be continued...

1. christiane:
    7 augustus 2010
    hallo Tim blog gelezen en foto's gezien,Kerremans gesloten ,zal dus maandag worden.als het te lang duurt visa of western.groetjes mama
  2. isabelle:
    8 augustus 2010
    Hey Tim, Gelukkig is er al dat moois om te compenseren met botsing, protest en tourista. Allez voorzichtig in Brazilië en niks doen dat ik niet zou doen in Rio :-), Olé en een dikke kus van uw bolle nicht.
  3. Tatan en Jean:
    8 augustus 2010
    het minste dat men kan zeggen is dat het daar nogal aventuurlijk is!!!!! allé alle dagen iets nieuws. hopelijk ben je terug fit en monter! Ik stuur veel liefs uit Willebroek en tot een volgende keer
    Tatan & Jean
  4. Elly:
    9 augustus 2010
    Hey maateke,

Wa nen trip seg... Ik ben echt benieuwd hoe da verder gaat aflopen, maar u kennende komt da allemaal wel in order.
    Beterschap zou ik zeggen en ik kijk al uit naar het vervolg.

Dikke kus en ditto knuffel

Elly en Chris
  5. vinny:
    10 augustus 2010
    Kzen den eerste
    Happy Birthday Bongo en doe maar eens zot
    de 3 SSS'en- Sun Sea and Samba hahaha.......
  6. Didosh:
    Happy happy-b day amigo
    From Didosh, Bruna & Alicia
    xXx
  7. Grote kozze:
    11 augustus 2010
    Yo kozze, een gelukkige verjaardag daar in Rio. Zijt maar een beetje braaf en anders "veel" voorzichtig met al de verelidingen daar. joenge joenge toch. amuseer u en take care. eric
  8. Tatan en Jean:
    11 augustus 2010
    Fijn dat je op mijn mail antwoord! heel lief!
    amuseer je maar goed en tot volgende mail.
    KUS TATAN