lord of the ringelings

20 juni 2010 - Abel Tasman National Park, Nieuw-Zeeland

hi, ben dus met de Franck met ck ne cameraman van parijs onderweg. de eerste dag zijn we naar lake tekapo en mount cook gereden daar lag al serieus wa sneeuw was blij dak ne frak en een pots had gekocht. Queenstown enen dag geweest maar ga waarschijnlijk achteraf terug heen, misschien nen bungeejump doen wa echter verschrikkelijk duur is maar wel 134m of in de omgeving wa snowboarden. we zijn aan t rondhoren om te gaan heliskieen (boarden natuurlijk), maar is misschien nog iets te vroeg in t seizoen. daarna meer zuidelijk gereden naar fjordland en bij Milford Sound cruise tussen de fjorden gedaan. Eerst wel regen en veel mist maar als we de zee bereikte kwam de zon erdoor, er zwommen dolfijnen naast den boot en ook zeehonden gezien en drie regenbogen naast mekaar straf. Nen duitse lifter meegepakt die 2 dage bij ons is blijve plakke, paar schoon wandelingen gemaakt enzo. Ja veel wandelen hier he en s avonds e gemoedelijk sfeertje in de hostels rond de open haard, ze hebben hier ook overal nog stapels vhs videocassette s enzo. Sommige backpackers zitte voor den open haard een pots te breien. Maar da ga wa te ver he breien en crochteren, probeer het wk wa te volgen maar is ni makkelijk hier met uurverschil. De kiwi's zijn al dagen in feeststemming want ze hebben hun eerste gelijkspel op een wk gehaald, er is drie dagen over vniks anders gesproken opt nieuws. Ben ook me mijne franse copiloot om 6u15 opgestaan voor les bleus op hunnen bek te zien gaan heb maar ni te hard geroepe, want moet met die gast nog een paar dage verder en der komt zo al ni te veel uit.

We zijn op Franz Jozef glacier gaan ijsklimmen, da was een heel toffe ervaring. wij twee en ne gids voor ons alleen den A J alias the hobbit, ne kleine dus maar nen helen toffe, voel wel al 2 dagen mijn armen ni meer.

1. Grote kozze:
    20 juni 2010
    Yo kozze, precies eden "place to be" om wa zot te doen op sneeuwpistes en zo. Als ik moest kiezen tussen bungee jumpen ( ok t'is 134 m) of heli-ski. dan zou'k toch voor de heli kiezen maar dat is misschien wat uit jaloezie omdat ik hier nu vastzit in hectische professionele periode.
    grtz eric
  2. christine en arno:
    Hey Tim,
    Wat een mooi en ongerept land is dat zeg, dolfijnen, zeehonden.... En winter... Wij snakken hier stilaan naar de zomer. Vandaag is het koud, 13° en het is de langste dag en kortste nacht van het jaar...
    Hopelijk brengt juli hier wat ander.
    Ik denk ook wel, net zoals Eric dat heli skiën te verkiezen is. Bungee springen das zo gepiept (als ge dat durft natuurlijk). Veel geld voor eventjes. Het skiën/borden daarentegen gaat wel langer duren en is ook wel uniek hé. Enfin, we horen wel wat het wordt.
    Nen dikke kus!
    Christine
  3. grote zus:
    dag Tim,
    Mooie foto's! Heb je jezelf gefotografeerd bij het klimmen, vraagt jesse? We raken er niet uit hier wat je moet doen, heli of bungee... zorg in elk geval dat je het kan navertellen ;-)
    Wij zijn vandaag in het Atomium geweest, niet geklommen, enkele trappen, maar meestal roltrap en lift. Jesse vond het wel leuk en dan zelfgebakken koekjes gegeten thuis. Koud hier en in 't verkeerde seizoen valt dat tegen, we stonden rap terug thuis!! Doe de groetjes aan de Hobbits xxx
  4. Sander Lauwers:
    24 juni 2010
    Ha Tim,

Alweer veel meegemaakt zie ik. Erg mooie foto's! Hoe was het met die Duitser was die beter te pruimen dan onze Chef?
    Wel grappig dat je na 2 drukke hollanders, nu samenreist met een stille fransman. Kun je toch even je rust pakken he, haha.

Laatste WK-nieuws: zondagmiddag is het Engeland-Duitsland, zijn beide toch door na een lastige poule-fase.
    Vanavond moet ONS oranje de laatste groepswedstrijd, maar wij zijn uiteraard al geplaatst.
    Nog veel plezier in NZ!

Groetjes Sander
  5. Elly:
    26 juni 2010
    Hey makker,

Tis nen omgekeerde wereld! Hier ist eindelijk bakken en braden en gij moet de stoof aansteken! ;-) De zomer is hier eindelijk begonnen. Het ging tijd worden.

Volgende week gaan we naar Werchter en tzal de moeite worden, 4 dagen genieten van goeie muziek en plezier maken met een zotte bende maten. En nu maar hopen dat da goe weer hier blijft duren, want hier in Belgenlandje weet ge maar nooit he. Vorige week wast amper 15gr en nu ist er bijna 30. Maar het ziet ernaar uit dat het toch nog eventjes goed gaat blijven.
    Nu kunnen wij is stoeffen hé.
    Alhoewel... wa gij allemaal meemaakt en kunt doen en zien ginderachter, da is toch ook wel de moeite zenne.

Amuseer je nog daar aan den andere kant van de wereld en we kijken weeral uit naar je volgende reisverslagske.

Zonnige groetjes uit Bornem ;-)
    Chris en Elly