northern island

13 juli 2010 - Santiago, Chili

Hi, wou op de terugweg naar christchurch, waar ik mijn vlucht naar Wellington moet pakken nog een dagje op een paar plaatsen stoppen (o a bij plaatsje waar je blauwe pinguins kan zien. Maar had mij nen dag misrekend, ben ergens nen dag kwijtgespeeld in queenstown, schijnt dat da wel meer voorkomt, maar bij mij was't ni door het feesten want de alcoholprijzen zijn er te duur om zat geraken.

In Wellington voor t eerst kennis gemaakt met de plaatselijke Maori -cultuur, daarna naar tongariro national park gereden maar kon door de winter en de weersomstandigheden niet niet de beroemde crossing doen. De volgende dag naar Waitomo gegaan en daar de grotten ingeduikeld. Was tof samen met nen Amerikaander eerst ne meter of 30 abseiling (me een koord naar beneden) en dan nen tocht door spleten en gaten en spelonken (ni voor clausrofoben) een stuk op een rivierke (al tubing) en dan wa klimmen, schoon en tegelijk wa avontuurlijk. Een beetje een introductie in caving en ook wel speciaal met glowworms die de grot verlichten. Daarna naar Roturoa een vulkanisch gebied met geisers en hotpools enzo, de rotte eierenstank krijg je er gratis bij natuurlijk. 's Avonds naar zo ne show geweest met hangi( traditioneel etenklaargemaakt op gloeiende stenen in de grond), waar ze hunnen HAKA en nog wa dans lieten zien in een traditioneel dorp. De show was zo nep als iet en een dikke duitse had mij er toch wel uitgekozen om chief te zijn. Da wou zeggen dak met die Maori's den traditionele groet neuze-neuze en mee hunnen Haka daar kon gaan uitvoeren voor een volle zaal. Weer echt iets voor mij natuurlijk, NIET.

Ga mijn vlucht hier pakken naar Paaseiland vertel later nog wel een stukske byeee

hey hier is het vervolg al se. Ja na roturoa stillaan richting Auckland gereden een dag in Tauranga en twee dagen in Coromandel gebleven. Daar dien amerikaan weer terug gezien 'die van de caving', samen naar cathedral cove en hot water beach gegaan. de attractie inHot water beach is ne put graven op 't strand en uwe prive hotpool hebben, want eronder is rivier van lava, is vulkanisch daar he. 's Morgens weer om 6 u 30 opgestaan en met een kom koffie ipv e pintje de spanjaarden wereldkampioen zien worden. Maar da wist ik al want den 'psychic' octopus had het voorspeld he.
In Auckland eigenlijk niks gezien is een grote stad, niks bijzonder alleen weer ne frats voor. Parkeer den auto daar in een ondergrondse parking, probeer een ticket te nemen maar had gene nikkel, dus effe zoeken waar ik kon betalen, niks te zien, geraakte eerst bijna ni buiten zelfs, daar ook niks tezien, uiteindelijk ergens geld gewisseld en een ticketje genomen. Maar als ik aan den auto kwam zat er al een boete tussen de ruitenwisser, geen kat te zien om te betalen ,maar der loopt dan wel ne pipo rond die boetes uitdeeld da wel, kreeg effekes ne flashback precies terug in Belgie.
Maar vandaag goe nieuws heb nen dag terug gewonnen. Ben in Auckland met vertraging den 13de om 19u vertrokken,heb 12 u gevlogen en ben om 14u in Santiago de Chile aangekomen. Den 13de straf nen dag cadeaux, morgen naar Paaseiland dus heb maar even om is in Santiago rond te lopen daaaag

1. vinny:
    15 juli 2010
    de laatste etapes bongo, geniet er maar van
    spijtig, je bent enkele dagen te laat op het paaseiland, er was een volledige zonsverduistering vorige week
    met Markske alles goed, hij is echt fotogeniek en weegt momenteel 1.5 kg en is 28 cm en in goede gezondheid
    alle vanaf nu is het dos servecas......in zuid-amerika
  2. Tatan en Jean:
    17 juli 2010
    wat laat maar toch nog een berichtje! begonnen aan je trip in zuid Amerika. Geniet er nog maar wat van.
    terwijl jij het ginder koud had was het hier snikheet en weinig lucht! sinds 3 dagen hebben we nu wat verfrissing met de regen.
    Volgende week weer warm!!
    Gisteren bij Christine geweest voor haar verjaardag,met diegene die niet op verlof waren! dikke kus Tatan
  3. christiane:
    18 juli 2010
    dag tim ,weer ander continent en andere gewoonten ,ik vraag mij af waar je op Paaseiland logeert,er wonen dar toch geen mensen dacht ik?Heb een blog van nederlanders bekeken en die huurden een quad,was het minst dure.Hoe zit dat met het uurverschil om te skypen?Misschien kun je woensdag dan komt Yannick en Ronald s'avonds eten,laat iets weten he;ik vertrek 24/7 bij ons duszaterdag om 5u30 naar Noorwegen tot 3/7. Zorg dat je geen problemen krijgt, pas goed op voor de MOAI!dikke kussen mama
  4. christine en arno:
    18 juli 2010
    Haiditim,

Arno vindt het de max, het Paaseiland, hijzelf deed er dit schooljaar een werkstuk over in de klas. Dus zorg maar voor leuke foto's, die zal hij wel met veel interesse bekijken.

Kussen

Christine en Arno