Winterfest

29 juni 2010 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

hey, na de Franck gedropt te hebben verder doorgereden en effe gestopt bij Kaikoura e plaatske waar veel beesjes zitten (pinguins, zeehondjes, walvissen, dolfijnen). En nog voor dat ik daar was langs de kust effe gestopt en al veel zeehonden of zeeleeuwen gezien , bij ene kwam ik wa dicht want die begon lelijk te brullen en twee kleintjes had ni gezien achter een rots die waren wa opgeschrikt en rap terug de zee in. Een beetje verder nog is gestopt en een ouder koppel wist mij te zeggen dat 5 min. wandelen een waterval was (dacht foert de 684ste waterval), waar zeehondjes te zien waren. Super daar waren e stuk of 20 jonkies aant spelen in da rivierke en waren heel curieus naar de enkele mensen die er waren. In Kaikoura een boottochtje gedaan om walvissen te spotten en met wa chance er 5 gezien. Twee naast mekaar die simultaan onderdoken en waarvan hunne staart perfect naast mekaar bovenkwam, was een fractie v ne seconde te laat voor ne perfecte foto.

Via Christchurch terug in Queenstown aangekomen waar het winterfest is, hun grootste evenement, een kruising tussen kerstmarkt met Mulled wine (gluwijn) en festival. De eerste dag gaan snowboarden in Cadrona een van hun grootste skigebieden, perfect weer, een stralend zonneke, goeie verse sneeuw dus was fun. Maar als ge europa of zeker Frankrijk gewoon bent is da maar petieterig klein zenne, 3 liftjes.

Om 2 u s morgens de Kiwigame (N-Zealand- Paraguay) in een grote sportbar gezien. Als ze hadden gescoord dan hadden ze doorgegaan naar de volgende ronde, da had een feest geweest, ze werden nu al zot met hun eerste gelijkspel. Ze hadden dan ook al een standbeeld voor de keeper en de kapitein en ne nationale betaalde feestdag beloofd , maar was een teleurstellende 0-0.

Mijn budget is sinds het verschrikkelijk dure Australie en al bijna even dure N-Z toch al naar de botten, dus ben ik gaan heliboarden. Ne natten droom van elke skier en snowboarder duur maar goedkoper als eender waar ter wereld dus kon ik ni laten schieten. Had nog nooit in ne helikopter gezeten dus da was wel een heel fijne ervaring om met groepke van 4 op nen top van nen berg gedropt te worden en natuurlijk wel spectaculaire zichten ondertussen. We hebben 2 runs gedaan voor de lunch (lekker buffet op den berg met zicht opt meer) Eerste viel wa tegen sneeuw was boven op den top wa ijzig allee zowat crunchy en tegen einde wel wa meer dikke poeier, de 2de run was beter. Na het eten andere plaats gedropt enderde run was goeie sneeuw en daarom vierde run zelfde traject gedaan. Nog nen extra 5de gedaan want anders was het te snel over en had er nu al wel iets neer van verwacht, maar 5de was shit en (ervoor ook al) hoe lager we waren hoe meer rotsig het terrein werd. Heb dan ook da gehuurd snowboard serieus geschallotterd, amai da stond vol diepe schare. Natuurlijk ne serieuze cinema in die retalshop, heb eigenlijk niks verkeerd gedaan ben die gids gevolgd en das al (zelfs nog over e paar rotskes en stenen gesprongen), allee dan toch tot een of andere overeenkomst gekomen tussen die heliskicompagnie zodanig da da ni uit mijne eige zak weeral moest komen. Allee weeral een ervaring rijker he, alleen de bergen in N Z zijn ni hoog genoeg om het uitdagend genoeg te maken plus ook mijne gids was 64 en stopte e paar keer in ne run en die laatste was em volgens mij wa aant puffen.

's Avonds wou ik in ministry of sports (grote sportbar) England-Germany zien maar ge moest op voorhand inkom betaald hebben en was vol denk ik, ja hier zitte zowel nen hoop en engelse als duitse. Dus ben mor in een kleinere pub gaan zien, teleurstellend die duitse toch wel me 1-4 gewonnen zekers en in die ander bar was het natuurlijk koekenbak, wa dachte. Engelse ,bier en verloren me de voetbal das prijs he, e paar relletjes he.

Ga sebiet nog wa van 't winterfest genieten, misschien een paar optredes zien en wa warme wijn om warm te blijven, want tis hier koud zenne, yooooo

1. christiane:
    30 juni 2010
    hey Tim,mooie foto's,wat gaat ge nog allemaal doen om uw geld op te krijgen?Ik heb de polis bekeken :eigen ski's worden vergoed tot 250€ van huurmateriaal word er niets gezegd hou hetbonnetje maar bij .Ik zal morgen eens bellen voor meer uitleg van ARTAS(intussen ISURE geworden)Moet ook naar Kerremans voor storting vakantiegeld,kon niet meer op Fortis want afgesloten,plezant he' Ben zondagmorgen thuis,Christine wil meeluisteren als ze kan. tot later mama
  2. kristoffvanderauwera:
    4 juli 2010
    Hé Jobbe , hoe ist maateke. Tetje geleie hé.Nieuw-Zeeland ziet er indrukwekkend uit. Leuk ook dat je juist ter plaatse was met de verrassing van de kiwi's op het wk.Zie det al aankome, final Deutsland tege de kezen.Den oranje beir brekt wee los.As die weireldkampioen spele weurre ze allemaal zot. . Nog een ander wonder.Hier uiteindelijk ook zomer, reeds meer dan tien dagen fantastisch weer maar werken natuurlijkZoewel oep werk as thaus.Badkamer zoe goe as af.Dringend congeé nodig. .Zit de gij nog nie veir in zuid-amerika na.Laat het ons wete.Groeten van Maxime, Elle, Julie en de Stoffels. So long buddy.
  3. sabrina & yves:
    20 juli 2010
    dag timmeke,
    en hoe is t ermee? lang geleden he!!!!!!!!!
    we zijn net terug van lloret de mar
    geniet jij maar rustig verder he maateke
    tot later
    ives & sabrina