outback jack 2

19 juni 2010 - Abel Tasman National Park, Nieuw-Zeeland

Hey, van alice springs zijn we dan richting Uluru gereden waar de sander toen we nog een dikke 100km verwijderd waren van ayers rock, als eerste die rots in de verte opmerkte. Aan de lookout gestopt wa fotokes getrokken e pintje open getrokken, om dan als onnozel kiekes tot de constatatie te komen da we euforisch hebben zitten wezen bij Mt Conner, eigenlijk bekan even schoon als den uluru maar daar word nog ni eens over gesproken, raar terwijl het zo dicht bij hun topattractie ligt, raar mannen zenne die aussies. Allee dan maar wa tempo gemaakt om de zonsondergang nog op tijd mee te maken, wa ons op t nipperke just gelukt is en zeker de moeite was. Die rots was daar precies wa aan t gloeien met ne roze en oranje achtergrond, magisch mooi. Der was ook maar hoop en al ne man of tien die daar stond wa foto's te trekken en die gingen allemaal door toen de zon onder was. Wij hebben ons daar dan geinstalleerd me e pintje en e muziekske op den achtergrond met e fantastisch zicht op de rots bij ne sterrenhemel en een maan die ongelofelijk veel licht gaf. Toch tot ne ranger ons daar vriendelijk heefd buiten gebonjourd(moogt ni camperen in t park).

De zonsopgang was e pak minder mooi en na de Olgas nog gezien te hebben(die waren schoon van ver maar ver van schoon zoals veel olgas, nee ook wel speciaal zenne), zijn we dan maar doorgereden. Serieuze afstanden afgelegd nog in Cooper peddy gestopt een (opaal)mijnstadje dat deels onder de grond ligt en da in veel Sci fi films als locatie gebruikt word (Mad Max en Pitch Black o a), daar heb ik nog wel wa figuren tegen gekomen zoals den Andras Pandy enzo. In Flinders Range hebben we effekes zwaar off road met onze camper door de gorge gecrossd (en waarschijnlijk ons chappement naar de genou gereden), om dan eindelijk terug wa in de bewoonde wereld namelijk in Adelaide aan te komen. Daar hebben dan 1 v d volgende dagen ne wijntour gedaan in de Mc Claire Vale streek (da was hoog tijd na zoveel droog landschap krijgt ne mens al is dorst he). Da was heel plezant want ze waren overal royaal en goe op tijd met ons glazen bij te vullen denk toch da we 7 of 8 (weet het ni meer precies) verschillende wijnhuizen hebben aangedaan.

Volgende dag zijn we dan aan de great ocean road begonnen (van Adelaide naar Melbourne) heel woeste kustlijn met inhammen en baaien en de fameuze twelve apostelen ( heb er met moeite e stuk of 6 a 7 van kunnen maken, maar ja overdrijven da kunne ze wel in australie zenne, wel heel schoon).

Dan nog mijn laatste dagen in Sydney doorgebracht, e matchke AFL (aussie rules football) gezien. Was tof want tot de laatste minuten gelijkopgaand en gewonnen door de Sydney Swans de thuisploeg dus. En de volgende dag naar Nieuw Zeeland yeah, lord of the rings land.

1. Grote kozze:
    19 juni 2010
    yo kozze, ge zit dus nu bij de Kiwi's. Allé met "wa chance" kunde daar skiën want het seizoen is daar begonnen. Hier niet veel nieuws. De wereldbeker is begonnen maar de klassieke ploegen "sjotten" niet goed omdat hun WAG's er niet allemaal zijn. Juist de "hollanders" hebben "dikken tap" omdat ze met slecht voetabal het maximum van de punten houwen. (je kan dat ook efficientie noemen uiteraard), de Fransen zijn grandioos op hun bek gegaan zodat ze nu met hun "nek" terug in een gewone XL kunnen; enfin het boeit nog niet echt maar dat kan ook aan mij liggen. Toffe fotookes. tot gauw. eric