Outback Jack

8 juni 2010 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Howdee, zal wer effe kunnen pennen van Cairns geleden dak nog wa verteld heb. Daar heb ik dus 3 duiken gedaan bij great barriererif, da kan ik bij deze ook weer afvinken (van de to do list), maar meer ook ni. veel betaald voor middelmatige duiken. Naar darwin gevlogen waar ik met de 2 dutchies Evert en Sander de volgende dag onze campervan ging oppikken voor onzen tocht dwars door 't midden van australie, den outback in dus. De wicked camper was ni echt wa ze ons hadden voorgespiegeld en the flying dutchmen zagen die 'gare' kar ni zitten, had wel wa meer basic en avontuur geweest , mor qua veiligheid enzo hadden ze wel gelijk + was ni wa ze beloofd hadden. dus me enige vertraging in de namiddag met onzen nieuwen deal, ne meer luxen bak en ineens 2 dagen verlenging om de great ocean road van adelaide tot Melbourne erbij te pakken toch nog weg geraakt. Eerste stop was Litchfield national park, daar 's avonds toegekomen op camping bij prachtige waterval, nog even een avond bijna nachtwandeling gemaakt. Volgende dag hele dag in litchfield doorgebracht wel prachtig van natuur. Daarna nen jumping croc tour gedaan op de maryriver, trouwens de enige krokodillen da we gezien hebben. Anderhalve dag Kakadu gedaan, daar was door het lange regenseizoen nog een aantal wegen en stukken (Jim Jim en Twins falls o. a.) nog gesloten, dus vond litchfield da minder bekend is zeker zo mooi en toegankelijker omdat de afstanden er veel kleiner waren. In Kakadu trouwens 1 v d verschikkelijkste nachten sinds lang meegemaakt. Mijn hangmat met wa hulp van onzen buur nen Aussie Anthony Hopkins-look a like opgehangen, want in de van was het verschrikkelijk warm daar en 90 procent luchtvochtigheid dus totaal geen zuurstof. Aangevallen geweest door  muskieten, waarschijnlijk toch e paar mee in de hangmat geraakt en ook gewoon zot geworden van het gezoem van  honderden die probeerde door het muskietennet geraken. langs onder voelde ik ze zo mij lek prikken in mijne rug dwars door het zeil van de hangmat. Terug in de van proberen te slapen, maar daar zater er ook en op da zolderverdiepke had ik helemaal geen kans om eraan te ontsnappen + heb zeker 5 x gevoeld of de raampjes openstonden want kwam geen zuchtje lucht binnen. Later ondervonden hoe zeer ze me te stekken hebben genomen want meer als een week vol boebelen gestaan  en e paar dage echt gek geworden van de jeuk.

' s Morgens nog wa kangoeroe's gezien en 's middags ne rockwallaby geeneen slang tegengekomen op onze wandelingen alleen bij't verlaten van Kakadu op de baan een serieuze (van ne meter of 2), maar die heefd den Evert zonder pardon platgereden (wa nen anticlimax). Daarna naar Katherine Gorge gereden waar we beetje ontgoocheld waren omdat we niet mochten kajakken. Ze hadden 2 maand geleden een grote krokodil gezien daarom, bende strandj*n*tten, dus ni lang gebleven trok wa oep de gorge du Verdon. Doorgereden richting Alice Springs en gestopt bij Newcastle Waters een spookstadje in the middle of nowhere. de ideale plek om zonder naft te vallen natuurlijk, ik wist wel da da is ging gebeuren want onzen bak zoop gemiddeld 16 liter, maar t lichtje brande nog mor just. Maar ja daar stonden we dus he, allee wa spanning en avontuur. Chance da er nog redelijk snel nen auto met een heel aboriginal familie stopte. Eerst wa terughoudend mor dan toch bereid om ons te helpen. Zelfs eerst nog zwaar onderhandeld over de prijs van een volle jerrycan, precies of we waren nog in de positie om veel te gaan discuteren, allee uiteindelijk toch ne goeien deal gesloten. en daarna een tof gesprek(de moe was ne fan van kim Clijsters) en met abo's zelfs op de foto gegaan. Abo's zijn tof!!! Allee hop naar Uluru, het hoogtepunt van onze trip hopelijk, onderweg veel roadkill gezien en ene keer waren gieren of zeer grote adelaars aan nen dode wallaby aan't knabbelen, amai da ware serieuze gusten zenne.  de rest is voor volgende keer als ik terug een uurke tijd heb op t net. Byeee

1. Evert:
    9 juni 2010
    Hee Tim!
    weer een mooi verslag haha! Wij zijn inmiddels veilig in Nederland aangekomen. Jij zit nu als het goed is in Nieuw-Zeeland, veel plezier daar!
    Voor nog meer foto's van Tim, zie: http://picasaweb.google.com/sanderlauwers/Australie2010

Groeten 'de 2 dutchies'
  2. Benny:
    17 juni 2010
    Jow Tim,
    Ik hem in maart ook aan de GBR gedoken, was ook ni echt onder d'een indruk, zeker ni na de Fiji islands verkend te hebben!
    Mocht te dus nog na NZ gaan, zeker na de Yasawa islands gaan op fiji, schitterend om te duiken! Blue lagoon resort is schitterend, nieuw cheap backpackers beach resort, mocht te in de buurt zijn, ff op d'een boot om er te geraken ma zeker de moeite!www.bluelagoonbeachresort.com.fj
    Enjoy the trip man!