Songkran en Koh Phangan

13 juni 2012 - Koh Phangan, Thailand

Hey,

Na Vietnam ben ik via Bangkok terug in Chiang Mai beland, om songkran, hun thais nieuwjaar of tewel waterfestival te vieren.Songkran wordt overal gevierd maar in C M 4 a 5 dagen en is pure waanzin. Van 's morgens tot 's avonds word je met waterpistolen, emmers , spuiten, bestookt. Niemand wordt gespaard jong of oud je bent zeiknat van de moment dat je op straat komt. Maar wel leuk iedereen is terug 6 jaar en het is letterlijk waterWAR. Een hele stoet met pick-up's met tonnen water en overal podia met muziek en feest...

Na songkran nog een week of 2 blijven plakken daar, deels om mijn wondjes van motocrashke te laten genezen want 5 dagen constant nat , dus weeral infecties. En wou die eerst laten genezen voor ik aan duiken begon. Bijna vergeten dat mijn visa verliep en dus met omweg via Laos na 4 dagen reizen, maar met een visa geldig tot 6 maand in Koh Phangan geraakt, mijn voorlopig eindpunt.

Eerste dagen bij Frank, nen ex-Willebroekenaar, in zijne resort gelogeerd. Na een paar dagen eiland wa verkent te hebben en  zo wat praktische zaken uitgedoktert te hebben, nen bungalow gehuurd in Haad Salaad. Dichtbij de duikschool waar ik mijn cursus tot divemaster ga volgen. Mijne linkse gebuur is een rasta-reggeabar met 2 toffe rasta's de Sunny (ne sumoworstelaar met een groot peaceteken op zijn borst, toffe pee)en Khong (met rasta,s tot op de grond) en rechts een koppel bungalows dat leidt tot het strand van Haad Salaad. Heb nen hond of 5, wat hanen in mijne hof en wat gekko's als huisdiertjes.

Heb eerst nog een weekske conge genomen en met den Jimmy (engelsman die ik ken van 2jaar geleden in Indonesie) nog wa gerelaxt eerst, een dagske naar Koh Tao (volgende eiland) geweest onder andere. Om dan nu ongeveer een maand geleden aan de duikcursus te beginnen. Aangezien dat ik alleen in belgie mijn open water (allee CMAS 1* wa gelijkgesteld is) en voor de rest alleen voor d fun geduikt heb. Moest ik eerst mijn advanced diver, EFR (EHBO) en rescue diver afwerken. Dus vrij intensief bijna alle dagen duiken of anders theorie of proeven in zwembad afleggen. Maar da dus al afgewerkt en zit nu in mijn laatste fase van mijn divemaster, denk nog een kleine 2 weken. Daarmee kan ik al wa werken, maar is eigenlijk nog beperkt, dus zal zien of ik ineens verder ga voor dive instructor.

Dat hangt af van hoeveel werk ze mij kunnen bieden in deze diveshop (Haad Yao divers) en of ik het hier nog altijd leuk vind, maar voorlopig blijk ik hier nog wel even. Voor de moment is het heel rustig op het eiland, alleen rond de beroemde Full Moon party is het maandelijks een week drukker ( dan kappen ze hier 10000 extra toeristen op 't eiland). Maar ik verwacht dat juli-aug. en september wel drukker gaan zijn .

Tot de volgende yoooooooooo

1. Elly:
    13 juni 2012
    Hey maateke,

Het ziet er dus naar uit da ge nog een tijdje int oosten blijft plakken zekers! Groot gelijk! Hier ist ook precies alle dagen waterfeest (bweeuuhh)!
    Wij wonen ondertussen een dikke week in Puurs en da bevalt ons heel goe!
    Veel succes met den duikcursus en ben der zeker van da ge da heel goe gaat doen!
    Toedels
    Elly en Chris
  2. Evert:
    4 juli 2012
    5 honden in den hof Tim, dat klinkt gezellig haha! Veel plezier nog daar en geniet van het mooie leven!