Amazonas

5 oktober 2010 - Caracas, Venezuela

Hi, na lange busrit en vlucht in Manaus 's nachts aangekomen en wou volgende morgen de boot nemen naar Tabatinga/Letiticia de grens met Colombia. In mijn hostel zeiden ze dat de boot vol was, maar als ik zelf in de haven ging informeren verkocht iedereen nog tickets, zelfs in de officiele kantoor 'daar was het wel meer, voor zekerheid rekenen ze 40 real meer'. Maar had geen tijd meer om deze boot te nemen dus was het 5 dagen wachten op de volgende.

Heb dan maar een amazone jungle tour gedaan van 3 dagen . Ne nacht in de jungle geslapen en ne nacht in een lodge, piranha's gaan vissen en een krokdil gevangen. Allee een kaaimanneke van ne meter of kleiner. Wa in de jungle rondgewandeld en wa info gekregen over de dingen da eetbaar zijn en de medicijnen die in daar uit de natuur worden gehaald. Ne worm gegeten,  ni vies, smaakte naar kokosmelk. En met roze dolfijnen gezwommen.

Allee en dan de volgenden boot opgeraakt, mijn hangmat geinstalleerd voor een tripke op de amazone, dacht voor ne dag of 5. Maar al rap bleek dat het 6 of 7 d of zelfs langer ging duren, omdat het waterpeil nog nooit zo laag is geweest. En later zou blijken dat dezen boot dan ook nog is vol goederen geladen was en winkeltje  speelde om de dorpen onderweg in de amazone te bevoorraden.

Tussen de pasagiers allemaal locals was er gelukkig 1 Chinese Deense , Angela, waar ik meeste van de tijd mee optrok . Want het is ni echt ne cruise natuurlijk, valt weinig te doen, enige entertainement was ne poolbiljart ' geweldig idee op nen boot, maar ja brazilianen zijn ni echt de slimste' en Raymundo de plaatselijken Don Juan die 18 kinderen bij zijn vrouw en nog e stuk of 10 op een ander had en die van s morgens al pottoe was. Allee ja stillaan leerde de verschillende figuren op den boot kennen wa wel leuk was, dan ook Uno kaartspel geintroduceerd om den tijd wa te doden.

Na 4 dagen is dan Eliana aan boord gekomen, een braziliaanse opgegroeid in een dorp in de amazone maar woont nu in de states me ne miljonair. Die heeft effekes den ballon doorprikt van de indiaantjes en de dorpjes in de amazone. Het idee van paalwoningen en leven van visvangst enzo das verleden tijd zenne. Het dorp waar haar familie leeft, daar woont 10000 man en wil haar ouders er weg halen omdat het gevaarlijk wordt. Drugshandelaars 'er word veel cocaine geplant in de amazone zelfs bij  sommige indianenstammen'hebben er villa s met zwembaden en er is 20% aids onder de inwoners, want kinderen van 12 a14 prostitueren zich en/of zijn zwanger op die leeftijd.

Allee na bijna 8 acht dagen in een hangmat op de amazone gedobbert te hebben in Letititia aangekomen. Dit zijn eigenlijk 2 dorpen bij elkaar, gescheiden door een straat en de ene kant is Brazilie en de andere is al colombia en je kan er gewoon van t'een land in 't ander wippen. In leticia bij ne colombiaan die 20 jaar in belgie heefd gewoont gelogeerd, had een serieus domein met vijvers met schildpadden en vooral veel vogels. Denk dat alle vogels uit den omtrek in zijne mangoboom zaten en mij elke morgen rond 5 u wakker maaakte , zo'n lawaai da die maakte ni normaal. En vandaar een vlucht genomen naar Bogota Colombia, maar das voor de volgende x ...

1. Tatan en Jean:
    6 oktober 2010
    Tim,
    Wat een avontuur!!! en wat een mooi reisverslag.
    Heel mooie foto's.
    Ben blij dat er nog een berichtje is en dus antwoord ik onmiddelijk.
    Je blijft nog een maandje langer hé.
    Ik vermoed dat alle binding met ons manier van leven verbroken is! Zie dat je het nog maar gewoon word hé!!!!
    Ik ga nu naar de W.Winkel want zelfs met pension roept de plicht nog !
    Dikke kus Tatan stevige pol van Jean
  2. vinny:
    13 oktober 2010
    Back home bro, all together
  3. Cindy en Peter:
    18 oktober 2010
    Helaba,

alles in orde daar?
    aan de verhalen te horen wel hé...en ook hele mooie foto's...
    uwe pool staat hier nog altijd veilig zene, we hebben er toch al wa op gespeeld, das wel plezant...hij mag hier nog effe staan ;-)

alé, kzou zeggen..amuseer je daar nog voor de laatste 2 maanden. en geniet ervan hé.

dadaa
    Peter en Cindy
  4. stoffels:
    21 oktober 2010
    Yo jobbe, toch nog nie verlore geloepe in de amazonas of oep nen alligator getrapt,ne greuter dan ie bove dan .Het mooie liedje loopt oep zen einde hè.Ge kunt natuurlijk altijd een ander lieke schrijve,of ne full-cd.Nen dubbelle oep zen minst.Amuseert oe nog ma ferm veur de resterende tijd.Hier bij mij nog altijd de grooootte drooooogte, dag 53 of zo iet.Groetjes van heel de familie hier, see you soon, stoffels.
  5. christine en arno:
    21 oktober 2010
    Hey Tim,

De nieuwe aanwinst in onze familie hebt ge nu efkes gemist!
    Een coole gast erbij OTTO. Knap, lief .... om op te eten.....
    Voila hier is een reden om naar huis te komen....
    En met mama Isabelle is ook alles ok.

Tot bijna

Christine
  6. vinny:
    29 oktober 2010
    Is Bongo verloren gelopen in de jungel???? of heeft hij weer zijn: boot, bus, auto, trein of vliegtuig weer eens gemist???
    we wachten vol ongeduld op de volgende aflevering van: BONGO do's South America
  7. Sander Lauwers:
    29 oktober 2010
    Haa Roger,

Dat zijn weer mooie avonturen en hele mooi foto's! Wat staat er nog op 't programma in de resterende tijd?
    Amuseer je nog wat voordat je de kou (letterlijk en figuurlijk ;) ) van de benelux weer komt opzoeken.

Greetz Sander