Ayuthaya

Hi,

gisteren uit bangkok vertrokken met trein en de trein is altijd een beetje reizen hier.Voor de mensen vant spoor (Pat,Manu,enz) hier is da relax vind ik Ipod in een tof landschap aien passeren om de 5 min komen ze rond met hapjes en drankskes, das wa andera dan die agressie en vandalisme bij ons op den trein. Allee in Ayuthaya nen iets betere en wa duurdere (nen euro of 9) guest housegepakt, schoon aant waterke, savonds rap vertrokken t stadje in om loy krathong me te gaan vieren. Fietske gekregen in G H en direct beginne trappen, geen planneke of niks, mor wonderwel direct aan een avondmarktje toegekomen (wat de bedoeling was), soort braderij/kermiske had serieus beziens want was enigste 'falang' buitenlander daar. Daar iets gegeten, de geroosterde sprinkhanen ga ik later is proberen, maar er in geslaagd om voor den 1ste x slecht te eten , wat bijzonder moeilijk is in thailand> Maar was denk ik zone  lelijke catfisch uit de rivier die de jonge gasjes naast mij heb zien vangen. Allee daarna heb ik overal weer lekkere snackskes gegeten (4 a 10 oude belgische frankskes). Daarna naar de brug gereden weer perfect op t gevoel, daar ne show gezien, schoon foto's getrokken van kindjes in prachtige kostuums,enzo. Daar was vuurwerk en laten de mensen hun bootje met bloeme en kaars drijven opt water. Beetje spijt dak voor da feest ni nen dag langer in Bangkok gebleven ben  want is daar zeker indrukwekkender, maar wast daar beu. daarna terug bij marktje gestopt was thaibox begonnen, allemaal kereltjes van ik schat 8 a 9 en 10 a 11, mor die gon der al veur zenne.

Wou dan is vroeg naar huis, maar een beetje voor dak er was bij een groepje jongere gestopt die een feestje langs straat hadden, met waterpijp en whisky, daar effe meegevierd (was appeltjestabak trouwens in de pijp) en dan met 3 whisky's in mijn yip doorgereden, want was beu alleen yes, good en oke te moete horen spraken ni meer woorden en dan natuurlijk wer hopeloos verkeerd gereden, na meer als een u en 2 a 3 x da marktje en nog een ander marktje weer te hebbe gepasseerd opgegeven. Fiets in tuk tuk gezet en mij laten afzetten thuis,

Vandaag terug fietske gepakt(leer het ni he) en vertrokken tussen tempels gefietst schik daar zenne midden in tstad is die historische site, mor trekt daar wer allemaal zo goe opeen dus terug verloren een u later en voor den 1ste x gevloek eindelijk thuis. Trein gepakt naar Lopburi, stad van de apen(moet ik me zeker thuis voelen), aangekomen links van station genomen drie kwartier rondgelopen, 2x oe oe gevraagd aan mensen want spreke geen woord engels mor enigste aap die er tot dan toe rondliep was e kik, begon dan zachtjes te regenen dus dacht da dees echt wel tripke verniet was tot ik ineens omgeven was door apekes. Die hiongen daar in de elektriek draden te slingeren op daken van autos aant meerijden, dus aan de tempels van de apen geraakt (was natuurlijk aant station rechts gelukkig heb ik een j. tijd) was van plan om 1 dag naar Sukothai te gaan maar terin vertok pas laat en haden dan bus aangeraden maar vergeten bij te zeggen dat 2 thaise km verder busstop is . Dus van gedacht veranderd ticket nachttrein naar Chiang Mai gekocht had nog even tijd in dit apedorp daarmee dit fikse verslag , yoooooooooo

1. Tatan en Jean:
    3 november 2009
    Tim weer een stapje (allé bij wijze van spreken hé ).
    Wanneer kunnen we foto's zien?
    bye,bye,
  2. gunther:
    3 november 2009
    alé apeke, ge zijt u al goed aan't amuseren!! mor de weg zult ge toch nooit ni leren é ... mor ge hebt tijd é!! :-) mis je manneke!! mor ben heel content voor jou. grtjs, gunther en samira.
  3. kristoffvanderauwera:
    4 november 2009
    Yo Jobbe,
    Julie hier; Mijn ventje zit naar 't voetbal te kijken, zonder zijne maat sè! En ik verveel mij dus zit wat op de pc te tokkelen. Allé, ge hebt daar al vanalles beleeft. Oei oei, dat verloren rijden zou mijn ding niet zijn.
    Groetjes!
  4. sabrina & yves:
    10 november 2009
    hela timmeke. we zijn blij weer iets te horen van je,je doet da goe manneke. we kijken al uit naar je volgende foto,en tot de volgende he.
    grtsssssssss sabrina & rattekapper