chiang mai - eilanden

3 februari 2012 - Antwerp, België

Hey, na Penang in Chiang Mai blijven plakken totdat de eerste 2 gasten van Willebroek daar arriveren. Wel nog een is naar Pai gegaan en daar ne zotte engelsman leren kennen. Daar heb ik dan een klein roadtripke met de scooter mee gemaakt naar Hilltribes. Vanaf Soppong een klein wegske ingeslagen off road meer dan een uur motocross gedaan met da broemmerke ni normaal, maar wel prachtige zichten in de bergen. Om dan tegen een uur of vijf in een traditioneel Lisu dorpje aan te komen. Den eerste da we zagen was weer e figuur natuurlijk, zo scheel als ne otter, ofwel den dorpsgek, ofwel zooo stoned van den opium, Bill, later zijn we hem dan 'wild bill' gaan noemen. Allee direct vriendelijk ontvangen heel da dorpke komt natuurlijk is kijken; en oep die moment wisten we natuurlijk al da we daar ergens moete blijven maffen, want terugkeren in den donkere oep da baantje was geen optie. Die engelsman had een boekske met alle dialecten van de bergvolkeren om wa te communiceren en den bill da was den eerste om ons een slaapplaats aan te bieden. Wa te eten gekregen, een matchke voetbal gespeeld en dan aan kampvuur wa zelfgestookte rijstwhisky uit ne plastieke zak zitte drinken en goe gelachen. Uiteindelijk al chance ni bij de zotte bill maar wel beste slaapplaats van t dorpke gekregen. 's morgens vroeg vertrokken omdat den Az zijn bus moest halen, nog ene ne lift gegeven en half bevrozen maar oep tijd terug in Pai aangekomen.

De flies en Barry zijn de eerste van willebroek die ik dan in chiang mai ontmoet. Na ze mee naar een meer en nen tempel in de bergen gepakt te hebben gaan we voor een thaise massage (geen v beide, zelfs flies na 2x thailand had da al is gedaan) bij 3 vriendinnen mij. En dan 's avonds ook met hun uitgeweest, goe feestje gehad en ni veel later was t al koekenbak met barry en Tum(zal later dan met ons heel den trip v d eilanden meedoen).

Met die 2 tripke gemaakt eerst naar pai daar hebbe zun een toereke met nen olifant gedaan in de rivier een douchke gehad natuurlijk, om de volgende dag naar Mae hong Son te bollen. Serieus wa kilometers gedaan wa moete zoeken(kwist ze nochtans zitten zenne) en dus laat bij de Longnecks toegekomen, wa ons chance was. Want alle toeristebussen zijn dan al gepasseerd en gewone leven kunne zien bij de langnekken. want begonnen daar aan hun avondeten, matchke voetbal gespeeld met de kindjes enzo. Allee ipv circusshow een meer authentieke ervaring gehad wa wel leuk was. Met kerst in C M een restaurantje aant zoeken en new bar gepasseerd, daar had nen Deen voor ne groep een kerstdiner ineengeflanst. daar eigenlijk toevallig beland en met kerstliekes op den achtergrond een gebraad met lekker vleessausje patatjes op verschillende wijze en rode kool gegeten; enzo toch nog wa kerstsfeer meepikt.

Koh Samui beland waar we dan op oudjaarsavond met Tum en den Bio en Pino compleet waren, om er dien avond er een goei lap oep te geven in koh panghan. Allee wegens 39 gr. koorst moest de flies forfait geven voor de Full Moon (eigenlijk countdown) party. Megadruk maar wel de moeite zenne, den bio sloeg zenne poot daar om en is er nog een uurke of 3 blijven op springen en jumpen met gevolg 2X zo dik en blauw 's morgens en de rest v d conge pikkelen hey da was den 2de die sneuvelde.

Na 3 dage regen naar Krabi, ni naar raleigh wegens volgeboekt enen dag in Ao Nang gebleven. Ni zo'n groot succes wegens een te groot benidormgehalte daar, dus dan maar naar Phi Phi island.

Daar eerst ook toeristisch boottochtje naar eiland van in 'the beach' gedaan en op een paar plaatse gesnorkeld. Wel met 15 in een bootje gepropt maar voor 5 euro voor da tripke weet je wa je kunt verwachte natuurlijk. Volgende dag veel beter met ons gevijve nen tjak met een bootje aangesproken naar eilandje geweest en gaan snorkelen da was wel relax. Volgende morgen om 6u met diezelfde wa haaien gaan zoeken nabij sharkpoint. Den barry was den eerste die er ene zag en was wel onder den indruk want was eerste x voor hem, ik heb er daarna een stuk of vier kleintjes gezien. De pino nog nen bugerchallenge aangegaan, Ne trippleburger(800gr.) met onionrings, potatowedges en salade, ik denk in totaal 1,5 a 2 kilo eten in 30min. veroberen. Maar ni gelukt het record is nochtans maar 8 min.Phi Phi was voor mij wel tof omdat ik er nog was geweest, mooi en 's avonds goe feest op't strand(elke avond ne kleine full moon eigelijk), alleen bijna geen thais daar alleen toeristen he.

Nog 2 dagen in Phuket (ook wel fuckit genoemd)gespendeerd ni mijn favourite plaatst maar da's ook thailand natuurlijk, maar dan net iets anders, same same but different. Om dan naar Chiang mai terug te keren, waar Pino zijn laatste weekje kan spenderen. Met hem een tripke naar chiang Rai gemaakt en vandaaruit naar mae Salong ,prachtig in de bergen met theeplantages in terrasvormen.En dan naar het drielandenpunt in the golden triangle, waar laos, birma en thailand samenkomen in de Mekong. Daar naast de rivier e goe mekongviske in ons jip geslagen en daar blijven maffen. de volgende dag op de terugweg nabij chiang rai nog is bij longnecks gestopt, omdat den Davy die ook wou zien, maar da was dan weer verplicht circusnummerke en winkeltje spelen daar. ondertussen ben ik weer enkele keren in hospitaal geweest omdat banale wondjes bij mij ni genezen en zwaar beginnen te ontsteken, dus ben nu al klant in 2 ziekenhuizen in chiang Mai, kan volgende keer misschien gratis consultatie vragen met een meerbeurtenkaart. Minder tof is dak ik ook nog is bestolen ben uit mijn backpack geld en spullen kwijt, maar ja da hoort er ook allemaal bij zeker. voila nu ben ik weer wa bij ga naar vietnam binnen enkele dagen terug is wa den toerist uit hangen, byeeeeee

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tatan en Jean:
    6 februari 2012
    Tim,
    Ik ben even mijn mails aan het herlezen en ga nu toch even iets sturen!! Het lijkt daar wel leuk te zijn , maar anders zou je niet terug gegaan zijn hé. Ondertussen is het hier berekoud en het heeft gesneeuwd maar door de kou blijft die liggen. Leuke foto's hoor.
    wij vertrekken zaterdag voor een weekje naar zee, om even uit te blazen.
    Dikke kus van mij en stevige pol van Jean
  2. Tatan en Jean:
    10 maart 2012
    het is ginder precies naar je zin!!!
    Groetjes Tatan en Jean