Koh Lipe-Georgetown

6 december 2011 - Chiang Mai, Thailand

Hey,

Wakker worden v d regen is ni prettig met in gedachte het weerbericht voor de komende 10 d. all thunderstorms. Maar allee den boot vertrok uiteindelijk rond 12u30 en tegen dat we op Koh Lipe aankwamen was t half 3 nog wel bewolkt maar toch droog. En moest dan toch nog accomodatie zoeken dus, na wa zoeke toch nog iet redelijk goedkoop(voor op de eilanden toch)en perfect gelegen , 20m van't strand met net om de hoek een v d moeiste kleine rustige strandjes. Prachtig eiland Koh Lipe echt een postkaart, alleen spijtig dat het van een backpackers secret cool spot, tot een hotel-resort duur exclusief eilandje is aan't transformeren. Wat maakt dat 's avonds nogal rustig is, wel enkele toffe beachbarretjes, maar ja er zijn hier meer koppeltjes en hotelmensen. Dus na nen dag of 5 (met slechts ene dag regen) had ik het wel bekeken en werd het tijd om visa te vernieuwen,dus de grens over naar Maleisie.

Had natuurlijk geen idee dat het vrijdag was en verwachte er op een u of 3 in Penang te zijn.Niet natuurlijk t werd 8 u 's avonds met gevolg in tegenstelling tot Thailand zaterdag ambassade gesloten. Uiteraard zondag ook , logisch, dus maandag naar ginder met nog een koppel nederlanders en die gast v d GH. Muslim holliday dus werd het uiteindelijk dinsdag en kon ik dus pas na 5 dagen Georgetown weer terug verder. Maar heb er wel een visa voor 3 maand gekregen dus kan nu wel effe verder. Georgetown heeft trouwens wel een mooi historisch centrum met veel chinese tempels, nen hindutempel en een paar moskeen op wandelafstand. En heb in de hostel nen toffe engelsman die in Hong Kong woont leren kennen. Samen naar national park geweest serieuze wandeling door de brousse gemaakt naar 'Monkey Beach'. Onderweg al een paar apen tegengekomen , ene was bijzonder fotogeniek en bleef mooi stil zitten in den boom voor wa foto's. Totdat mijne maat hem passeerde en hij volledig gek werd en met zijn tanden bloot der vol achterging. Hij had chance dat hij op't nipperke wegsprong en rap genoeg wegwas , want zijn klauwen hebben hem op centimetres na gemist. En dan was hij mij in 't midden van't pad aan't opwachten, wijselijk effe gewacht totdat hij afgeleid was door wa etensresten die hij gevonden had om er langs te glippen, heb wel goe gelachen achteraf omdat is voor ene keer ni op mij gemunt was. Op den terugweg ons toch maar voorzien met ne goeie stok bij de hand, schattig zenne die klein apekes, maar smeerlapkes zeker die grote.

Eigenlijk beetje verkeerde timing voor maleisie de meeste eilanden hebben nu te kampen met de monsoon, dus terug naar thailand met ne visa voor 3 maand op zak, eerst terug naar noorden om dan samen met een paar man van willebroek nieuwjaar op de eilanden te gaan vieren. Groetjes...

1. serge:
    8 december 2011
    ise den tim alles is daar goed zo te lezen.die foto's zen wel schoon eh
    ge hebt daar precies een goei avontuur ma ge moet de apen me rust late eh ;) ale het beste nog en nog veel fotokes trekke e
  2. Wendy laisnez:
    11 december 2011
    Helaba, zo te leze ga het u daar goe af das ni van te verschiete ;-p.
    Ik ben ook aant aftelle zenne nog een weekske. Alleen spijtig dat bij mij iets rapper om zal zijn. Allé amuseer u ginder nog en miss tot onderweg é :-p
    groetjes Wendy
  3. Grote kozze:
    11 december 2011
    Yo jonge kozze
    hier lopen ook wel wat apen op straat maar die zijn minder fotogeniek.
    groetjes en het amusement
    Ciao Ouwe kozze
  4. Tatan en Jean:
    14 december 2011
    ja een paar dagen later maar heb mijn mails amper gelezen! te druk!!!!!
    Het weer is hier ook alles behalve goed maar geen sneeuw! te warm voor deze periode en te veel regen en te weinig sneeuw.
    Volgende week is kerst bij ons ( altijd als je weg bent! ) dus ben ik druk bezig met mijn menu en alles wat er bij hoord. Hoop dat je ver van al die overstromingen bent want dat ziet er niet goed uit of is het zoals altijd in het buitenland altijd ergens als ter plaatse?
    Ga je dus eindejaar vieren met mensen van Willebroek?
    dikke knuffel van mij en groeten van Jean
  5. Julie VH:
    18 december 2011
    Jo jobbe , liever nen zwoele thunderstorm dan da smeirig werke hier zene. Twee degrees and nen vuilen drets. Vreidag nog es eu stapke gezet in Gent. Gaon ete en daarna privé feestje oep "le bateau ", nen heel toffen boot. Zalige DJ en Lady Linn live (as volwaardige trance-mellow/acid zangeres). Sjans da we b&b hadden in Gent. Gisteren wel dagske in de zetel gange. Ge kent da wel hé. Allé jobbe wij wensen U alvast een zalig kerst-en een gelukkig nieuwjaar. Vele groeten van Elle, Maxime, Julie and the stoffels. Ciao.