Frazier Island - Withsundays

15 mei 2010 - Perth, Australië

Na een briefing en ne video waarin ze een uur opgesomt hebben wa ge ni moogt doen en hoeveel boete ge krijgt voor dit en dat en hoe ge uwen borg verliest, soit veel regeltjes en boetes hier in Oz, dit moest toch normaal fun zijn ni? Hebben ze mij met 2 hollanders , e canadees koppel en nen duits (kruising tussen Peter garrteh van Midnight Oil en herr Seele)in ne 4 x4 gestoken. Eerst wa ete en drank ingeslagen voor jeep en kampeertrip op frazier Island de grootste zandduin ter wereld. Canadeze normaal altijd heel tof mor dees waren Quebeqiens, da versta je dus genen bal van als die hun 'frans' klappen. Die gast was nen blijter jong, oei paniek zenne de pannekoek, die was om de 5 botten aan t zage en panikeren voor zijne waarborg. Lake McKenzie was ni toegankelijk , maar aan ander meer geweest da even blauw was me superwit zand en daarna 's avonds tent opgezet bij wijnrood meer, met hele groep daar kampvuurke gemaakt enz. volgende dag over 't strand gecrosst , Indian head met champagnepools en pinaccles onderweg wel mooi, maar was eigenlijk ni wreed onder den indruk. ' s avonds een beetje disscussie over kampsite, ik vond het daar ook wel een beetje rustig, maar hadden ni veel keus meer omdat het donker werd en marc toonde zich toen wel als nen echte duits op da moment, sturm und drang und deutsche grundlichheid. Onze tent stond al op als de rest nog aan t overleggen was en het vlees lag al op de bbq als de rest nog aan twijfelen was om verder te rijden of ni. Toch nog nen toffe avond gehad, met een nachtmissie op t strand in de pikkedonker om op een volgende campingwa wijven te vinde voor nen duitser die verjaarde, zot natuurlijk en missie moete afbreken, maar wel lache. meeste contact gehad met evert en sander, beetje holland belgie cliche's bovenhalen enzo, misschien gaan we samen campervan huren en stuk de outback in achteraf.

withsundays boottrip wel leuk, maar ook ni spectaculair, wite heavenbeach witste zandstrand ter wereld schoon postkaartmoment he, snorkelen viel dik tegen , hoop da mijn duiken bij great barriererif veel beter gaan zijn dan dit. Ondertussen al in Cairns en ben stillaan ongeduldig om de oostkust te verlaten en stukske echt australie te kunnen ontdekken, the outback in of west-australie. Groetjes