Mae Hon Song

7 november 2011 - Antwerp, België

Hello everybody,

Ben nu iets meer dan een week onderweg, heb nog ni echt iet spectaculair of echt grappig meegemaakt, maar ga al is e paar anekdotes vertellen. Voor mij voelt da hier allemaal zo vertrouwd en gewoontjes aan, maar als na weer 6 maand of zo iemand vraagt wat ik heb meegemaakt, kan ik moeilijk nog de alle daagse dingen terug bovenhalen.

In Chiang Mai vooral eerst wat vrienden terug opgezocht, eerste avonden ni meer weggeweest, na bijna 38 u wakker geweest te zijn met die vluchten. Spijtig want de volgende nachten heeft de polies, alle den horeca, in heel het gebied om 11u30 a 12 u, dichtgegooid. Ne nieuwe chef bij de flikken , die weer is effekes zijn macht wil tonen en ook meer smeergeld moet hebben, kindjes moete terug naar school en boeken en kaftjes da kost centjes he. Nog al meegemaakt maar normaal is da enen dag, nu minstens 4, t was ook terug 'helmetday' dan stoppen ze iedereen die zonder pispot oep zijne kop rondtuft op een motchickeleteke, zelf is 3 x oep een half u meegemaakt. H eeft mij uiteindelijk 5 euro gekost.

Dan maar naar Mae Hon Song kleiner dorpke nog meer noordelijk in de bergen klein meertje int centrum van t stad met wat tempels enzo, heel charmant. Hier met een brommertje al 2 dagen aant rondtouren, das voor mij echt vrijheid, in de bergen wa scheuren  kunnen stoppe waar da ge wilt en in de kleinste dorpkes bij de mensen terecht komen. Geen horloge of gsm nodig, kzien wel aan de zon wanneer dak moet terugkeren, juist opletten voor honden die midden van de weg slapen of rondlopen, 3 x e kiekske op een haar na gemist, maar das standaard zoals de wuivende mensen en de kindjes die salto's en flik flaks doen. Ik zit hier tussen de  bergvolkeren, de Karen en de longnecks (de giraffenekken, die vrouwkes met hun uitgerekte  nekken met die gouden ringen), gisteren eerst ergens in een dorpke gestopt want er was een of ander ceremonie bezig in hunnen tempel effe binnegewandeld en das dan alle ogen op kwatta gericht he, normaal als ge den enige farang (bleekscheet) bent, maar weet ni of het voor het komende festival (loi kratong lichtjesfeest voor einde regenseizoen)al was of een trouwfeest of zo. Een beetje later platten tuub gehad maar direct geholpen mensen zijn hier super, dien tjak dan nen euro gegeven en twas gefikst. Doorgereden tot aan de grens met Birma e klapke gedaan met die mens aan den bareel, volgende keer dak mijne visa moet verlengen kom ik terug met brommertje en 2 flessen whisky en dan heb ik mijne stempel weer heel vlug en goekoop geregeld. Dan bij chinees dorpke aan de grens  gestopt onderweg kon je al den jasmijn ,or whatever  thee they grow, al ruiken, dus daar thee aangeboden gekregen van drie giechelende mokskes, zo relax daar da meertje met al die chinese styled huisjes opt water tussen bergen waanzinnig mooi. Volgende dag terug die richting uit om wat te zwemmen in een meer daar vlakbij dak gemist had , straf da zag er daar precies zwitserland of zo uit, in naaldboombos en 50 meter verder zat je terug gewoon tussen de rijstvelden, mij wel wa misrekend, mijne zonnewijzer was wa blijven stilstaan, dus kon da ritje terug dus in de pikkendonker afwerken. Ni simpel als ge nachtblind zijt, tis overdag al om in aa broek te sch**ten al die haarspeldbochte in de bergen , allee als ge wa gas geeft gelijk ik toch (sorry ma, ja dezen blog is wa gecensureerd dus sommige verhalen geraken ni door de comissie). Dag erna ook even t bos in gestuurd (of den thaisen jungle) geweest door ne monnik nog wel, pijnsde nu wel da die aa tenminste eerlijk zouden antwoorden, als ge de weg vraagt, maar nen thai ga altijd wel een of ander richting wijzen ook al weet hem van niks. In t bos dan gestopt bij thais die mij lunch aanboden, beiden  Karen , hij was militair en zij onderwijzeres, die hebben mij dan 30 min voor gereden , daarna nog is precies motocross of trial gedaan om een grot te vinden, maar dan opgegeven, heb al wel wa grotten gezien dus ok no problem.

Da was effe een beetje hoe mijn dagen hier verlopen in a nutschell uitgelegd, tot dat ik iets meer heb meegemaakt gaan jullie het hiermee moeten doen, ook nog geen foto's heb weer nog gene kodak gekocht , nen ezel stoot zich geen 2 x bla bla bla ik blijf da precies wel doen he,

groetjes uit thailand tof om te zien dat ook den Alcon helemaal mee is... byeee

1. Tatan en Jean:
    7 november 2011
    was mij juist aan het afvragen of je ons al vergeten was ! maar nee dus .
    je hebt nog niet verteld waar je logeert!
    kus
    Tatan
  2. Edy De Cock:
    7 november 2011
    Stond er een licht op dienen brommer? Ach ja gij gebruikt hier ook ni, daarom zijde dan ook nachtblind hé.
  3. christiane:
    8 november 2011
    Hey Tim,als ge zoveel schoons ziet kunt ge best zo rap mogelijk een fototoestel kopen dan kunnen we tenminste meegenieten.Ge bent al een goeie schrijver aan't worden,is goed voor uw memoires.kus
    mama
  4. Julie VH:
    13 november 2011
    Hey lucky bastald. In afwachting van wa fotookes hemek zelf effe oep maps gekeken, zijn indeldaad zwitselse postkaalten bau en oek nog eu fotooke el bau van zoen langenek wlake.
    Zei blau da ge weg zei, het weel is aan velandele en de clisis bleft maal dule. Vanmolgned wast mau fliskes veu de kaféékoekskes. Mé ie oep da blogske te zitten ist sebiet beslist nog eu chineeske veu weekend af te slaute.
    En molge nog een dagske viel/vijfde veu de week te beginnen.
    Gloete en nog veel pleziel gewenst van heel de famille hiel.
    Altau en bekke culinail met de stoffels natuulijk.
    Ciao.