Venezuela 2

25 november 2010 - Willebroek, België

yo, samen met 2 nederlanders soort safari geboekt in Los llanos, savanne en wetland-gebied, om wa beestjes te zien hé. Een tochtje te paard (eigenlijk muilezels) ,met ne kano en motorboot gedaan en met nen jeep, safari en nachtsafari gedaan. Vooral veel capibary's, alle soorten roofvogels, kaaimannen, maar ook ne wasbeer en ne reuzemiereneter gezien. Wa piranha's gaan vissen, maar eigenlijk vooral op zoek gegaan naar een anaconda, want het zou daar vol van moete zitten. De laatsten dag, toen ik er eigenlijk al ni echt meer in geloofde dat we er een zouden te zien krijgen, hebben we dan wa chance gehad dat er één juist de zandweg overkroop. Een exemplaar van ne meter of drie (e kleintje dus), wa den trip toch nog iet of wa de moeite maakte.

Vandaar rechstreeks de bus naar Ciudad Bolivar genomen, allee toch na ongeveer 14u wachten in een busstation. In Bolivar de volgende dag in een klein cessna-vliegtuigje (voor max. 5pers.) gestapt om een u later in Canaima te landen. Canaima en Angel falls is alleen op deze manier te bereiken. Met 2 fransmannen een indonesisch-iranees koppel en 2 Penom-indianen ne kano (met motor) in, voor nen tocht van 4 en half u. Terwijl dat onze gids ons door stroomversnellingen, tussen rotsen en takken leidde hadden we een ongeloofelijk zicht op de tepuis (tafelbergen) en de jungle. Omdat we iets later vertrokken waren deed onze gids teken dat we door een zware stroomversnelling gingen gaan ipv uit te stappen en een stuk te wandelen en daar kregen we dan ook een golf van 2 meter over ons jip, maar ja nat waren we toch dus. Overal heelhuids doorgeraakt en dan aan' t laatste stuk van de tocht, een wandeling van een u begonnen. Na 5 min. verschiet en springt de Jesus (onze gids)omhoog, ik verschiet ook want liep er vlak achter, een zwarte slang van 2 meter die tussen ons doorkruipt. Die slang richtte hare kop effekes dreigend op naar ons, want de Jesus had er bijna op getrapt met zijne blote voete, om dan wa verder in den jungle te verdwijnen. Achteraf vertelde hij dan ook dat het een heel giftige was en dat ge ongeveer 2 u tijd hebt voor antiserum, maar hij wist wel één of andere plant waarmee ge nog een paar u tijd mee kon winnen, geruststellend als ge weet dat ge meer dan 4 u in een bootje hebt gezeten van Canaima, de enige bewoonde plek daar in den jungle. Het begon daar dan ook terug te gieten, maar we waren toch al zeiknat , maar met e chanceke kwamen we aan de Angel falls toe als het stopte en ook de nevel en mist was weggetrokken. Dus we hadden een perfect zicht op de hoogste waterval ter wereld, daar in een campement vlakbij dan ook de nacht doorgebracht in een hangmat. Volgende dag nog een paar andere watervallen gezien in Canaima. Een rode rivier met palmbomen, een wit strand, watervallen en jungle met daarachter zwaar tafelbergen en dat alles in één plaatje, straf zenne, zeker één v d schoonste dingen die ik in dit jaar gezien heb.

Allee en dan via Caracas en Miami waar ze heel mijnen rugzak ondersteboven hebben gedraaid (1ste X op heel mijn reis), naar Panama City, voor de laatste 11 dagen.

1. Tatan en Jean:
    25 november 2010
    tim,
    Fijn dat we het verslag van je laatste maand verder kunnen lezen!
    kus Tatan
  2. Edy De Cock:
    20 oktober 2011
    né om dit geval eens te testen....
    Veel plezier en doe niet te veel zotte toeren.
    gts Edy
  3. polet Els:
    25 oktober 2011
    Have fun!!! En stuur ons een kaartje é.
    Grtjs Els
  4. vinny:
    27 oktober 2011
    Hoppa Thailand, en nu niet me een lege valies terug komen. hahahahaha
  5. kristel DM:
    28 oktober 2011
    Hoi tim, klaar voor vertrek .Hopelijk hou je het daar droog...Maar je gaat toch voor te duiken zeker hé. Ge hebt dan toch maar rap even geleerd hoe ge nu eindelijk die verdomde lakens moet opvouwen °-) Niet vergeten hé. en ....GO WITH THE FLOW
  6. Grote kozze:
    31 oktober 2011
    Jo kozze, maak ons maar wat jaloers ja (pintje, jacuzzi...). Soit goed om weten dat je er vlot geraakt bent.
    Plan goed, amuseer u en ga er maar voor.
    Groetjes
    Eric
  7. Tatan en Jean:
    1 november 2011
    Hoi Tim,
    Had gisteren je mail gelezen maar geen tijd om te antwoorden. (jaarmarkt)
    Blij te vernemen dat alles goed verlopen is en dan nog met een feestvlucht!!!
    Geniet van je tocht maar zoals een goede tante hoort te zeggen wees voorzichtig maar geniet ervan!!!
    Tatan en Jean